kat plast in huis sinds castratie!!!

• Anniepannie
  • Anniepannie's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Anniepannie schreef kat plast in huis sinds castratie!!!

Goedemorgen,

Ik heb in totaal 3 geweldige katten 1 poes van 8 jaar en 2 katertjes (broertjes) van 8 maanden. De poes mag altijd naar buiten, de 2 katertjes mogen naar buiten wanneer het wat lekkerder weer wordt zodat de deur de hele tijd open kan blijven om paniek van hun kant te voorkomen.

Sinds de 2 katertjes zijn gecastreerd platst er 1 van hen constant in het huis, het is ook een veel heftigere geur dan normaal plassen in de kattenbak. Ik heb een rijtjeshuis dus meer dan genoeg ruimte, 2 van die gigantische kattenbakken die geschikt zijn voor meerdere katten (2 tot 3 dus in principe ruimte voor 6 katten) die wij elke dag schoonmaken en op een rustige plaats neerzetten.

Ook zijn het elke keer andere tijden en elke keer andere plekken waar hij plast dus ik kan ook geen gewoonte daar in ontdekken.

Er is werkelijk waar niets veranderd of aangepast waar hij door van streek zou kunnen zijn. het enige wat ik kan bedenken er is afgelopen vrijdag een kind op bezoek geweest maar de katten waren er vanaf het moment van binnentreden helemaal gek op.

De kat is ook medisch 100% in orde.

Ik snap er niets van en heb alles al geprobeerd... het schoonmaken en alles eromheen doen we ook juist.

Enige wat ik kan bedenken is dat het territoriumdrift is tegen zijn broertje waar hij wel eens mee loopt te knokken.

:ruzie:
Moderators: webmaster