Een nieuwe kat

• webmaster
  • webmaster's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Administrator
  • Administrator
  • Ik houd van katten, alles wat met de natuur te maken heeft, fotografie en mijn werk. ;-)
  • Ontvangen bedankjes 12

webmaster schreef Een nieuwe kat

Met Vriendelijke groet,
Dorine Post
  • laurens westmaas
  • laurens westmaas's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

laurens westmaas antwoordde Een nieuwe kat

Laat de nieuwe kat absoluut naar buiten gaan voor hij ....

ik denk dat het woord 'niet' is weg gevallen?!
  • webmaster
  • Administrator
  • Administrator
  • Ik houd van katten, alles wat met de natuur te maken heeft, fotografie en mijn werk. ;-)
  • Ontvangen bedankjes 12

webmaster antwoordde Re: Een nieuwe kat

Oeps, foutje! :geschokt:

Dank je voor de waarschuwing. Ik heb het gelijk hersteld.

Met Vriendelijke groet,
Dorine Post
  • Ontvangen bedankjes 0

poeh antwoordde Een nieuwe kat

hallo katten liefhebbers,ik heb een vraag zit net het artikel te lezen over aanschaf van een kat/poes.Nu hebben wij bij 2 verschillende cattery's kittens uitgezocht met 13 weken mogen ze weg naar ons huisje.Nu zitten er 2 weken leeftijds verschil in wat is verstandiger ze tegelijk te laten komen in ons huis of inderdaad 2 weken wachten op de andere kitten.Krijg ook van de cattery's 2 verschillende meningen(heb zelf altijd oudere katten gehad totaal inde loop der tijd 7 maar vorig jaar afscheid van de laatst afscheid van moeten nemen).Nu zijn we er weer aan toe maar voor het eerst kittens zo wat is beter!!!!????
  • webmaster
  • Administrator
  • Administrator
  • Ontvangen bedankjes 12

Hallo Poeh,

Mijn eigen ervaring is dat het helemaal niet uitmaakte dat er twee weken tussen zaten. Wij hadden hetzelfde met Jango en Moro en die twee zijn de beste kameraden geworden die er van overtuigd waren dat ze broertjes waren.
Het enige waar ik niet zeker van ben is of het misschien nog uitmaakt dat in mijn situatie er al andere katten in huis waren en bij jullie niet.

Met Vriendelijke groet,
Dorine Post
  • glowy
  • glowy's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

glowy antwoordde Re: Een nieuwe kat

wat een schatje dat witte katje!!!!
  • Roel Lalieu
  • Roel Lalieu's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Roel Lalieu antwoordde Een nieuwe kat

Hallo allemaal,
Ik heb een vraag die lijkt op die van POEH. Alleen hebben wij nu een kitten van 9 maanden (12 weken bij aanschaf) en willen voor haar een nieuw vriendje zoeken. Nu hebben we weer een neiwue kitten gevonden die met 12 weken mag intrekken bij ons. Nu is mijn vraag of dit een zeer voorzichtige aanpak moet worden of dat dit niet veel problemen zal opleveren omdat het beide nog kitten zijn.
Gelukkig hebben we nog enkele weken om ons hierop voor te bereiden :-D

Alle tips en ervaringen zijn welkom
  • Anoniem
  • Anoniem's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Anoniem antwoordde Re: Een nieuwe kat

Hallo,met mijn kittens is het goed gegaan ik heb niet echt iets bijzonders gedaan.Ik heb het eerste kittens in huis gehaald die was dertien weken en de ander 1 maand later dus 1 maand verschil met halen en in leeftijd.Met het eerste katertje was het al zo of die altijd al bij ons in huis had gewoond(hij slaapt wel bij ons op bed)met het halen van de 2 de kitten hebben we hem eerst bij thuiskomst rustig zelf uit het mandje laten komen,en daarna gelijk op de kattenbak gezet ging helemaal goed.En het contact met eide erna ging ook goed!!!!!!ben daar heel blij mee.Gewoon alles rustig zijn beloop laten gaan geef ze de ruimte en tijd sucses:knipoog:
  • Anke
  • Anke's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Anke antwoordde Een nieuwe kat

Ik ga over twee weken mijn eerste katje halen. Hij is dan 13 weken oud. Dezelfde avond moet ik bij mensen oppassen. Voordeel kan zijn dat ie rustig kan wennen, nadeel dat ie zich in de steek gelaten voelt.
Is het te doen om hem voor een paar uur alleen te laten?
  • webmaster
  • Administrator
  • Administrator
  • Ontvangen bedankjes 12

Hallo Anke,

Excuus voor de late reactie.

Richt voor het katje komt een aparte ruimte in met alles wat een kat nodig heeft; in ten minste een kattenbak, drink- en etensbakje en een lekker slaapplekje.
Zet het katje bij aankomst gelijk in deze kamer en ga er zelf bij zitten. Laat het katje in ieder geval de eerste dag in deze ruimte. De volgende dag is vroeg genoeg om de rest van het huis te gaan verkennen. Deze introductiemethode staat ook beschreven op www.allemaalkatten.nl/aanschaf/nieuwe-kat/introductie-1

Als het katje zich voldoende op zijn gemak voelt in die ruimte kan het daar ook best een paar uurtjes alleen blijven

Met Vriendelijke groet,
Dorine Post
Moderators: webmaster