Antwoord: Dracht en bevalling

Opmerking: U plaats het bericht als een 'gast', u kunt niet meer het bericht bewerken of verwijderen
Gelieve Inloggen of Registreren om deze stap over te slaan.

Uw e-mailadres wordt nooit getoond op de site.
X

Onderwerp geschiedenis van: Dracht en bevalling

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

• Renate
  • 's Profielfoto

Ik zit het verhaal eens te lezen
Maar ondanks dat er geen bloedtesten zijn zijner wel duidelijk aanwijsbare symptomen van een mogelijke zwangerschap
Zo zal na 3 weken na dekking de tepels gaan zwellen de haren iets gaan wijken en de tepels worden roze tot rood van kleur.
Een dierenarts kan hierna idd bekijken door palperen hoeveel vruchten er aanwezig zijn Rn later des gewenst met een echo of röntgen
Dat is natuurlijk maar net wat je wil
Het voordeel is is dat mochten er maar weinig kittens in zitten dat de dierenarts kan ingrijpen wanneer de dracht gaat uitlopen en kan voorkomen dat de kittens te groot worden knop natuurlijke weg naar buiten te komen en bij een bevalling zou je dan weten hoeveel kittens j minimaal kunt verwachten.

• kim
  • 's Profielfoto

Hallo ik heb een graag over mijn poes ze is maandag 2x gepakt door een kater ze slaap veel aanhankelijk en ze wil alleen maar bij mij liggen ik had gelezen DAT t gejank van krolsheid na 24uur over most zijn maar ze jank nog maar wel veel minder kun je me meet zegge of ze drachtig is

• Goldie
  • 's Profielfoto

beste webmaster.
Sinds afgelopen zondag avond hebben wij een kater van een vriend op bezoek voor mijn poes en zij is al meerdere keren gedekt alleen zij vertoond nu nog steeds krolsheid.
Is dat normaal, wat moeten wij doen?

• petra
  • 's Profielfoto

Mijn poes heeft vorige week donderdag al haar prop verloren. Sinds gisteren komt er melk uit de tepels. Ze slaapt heel veel.ze is nu 64 dagen zwanger ongeveer. Maar ik heb totaal niet het idee dat de bevalling eraan zit te komen.

Kan iemand mij vertellen hoelang dit nog ongeveer kan gaan duren?

• Louise
  • 's Profielfoto

Mijn kat is vandaag bevallen van 3 gezonde kittens. Maar het buikje van de moederpoes is nog steeds dik. Ze zijn om 8.00 's ochtends geboren en het is inmiddels al 17.00, maar de buik is nog steeds dik. Het lijkt me eerlijk gezegd een beetje raar als er nog een paar kittens in zitten, maar je zult haast zeggen dat ze nog niet eens bevallen is! Wat betekend dit? Moeten we een dierenarts waarschuwen??

• maria aldus
  • 's Profielfoto

Mijn poes (maincoon) is augustus 2014 bevallen van vier voldragen kittens..
Er is eenkeizersnede van moeten komen omdat 1kiiten vast bleek te zittenin de baarmoedermond..Alle vier de kittenszijn uiteindelijk dood gegaan.

verschrikkelijk...
Nu denk ik eroverom het toch nog weer een keertje opnieuw te gaanproberen...Een nestjekrijgen van deze prachtige schat...
Ik vraag me af of de kansop herhaling van dit drama groot is..
De poes is gezond... En dat alles verkkerd is gelopen deeerste keer hoeft zich toch niet te herhalen?
Wie geeft/\heeft raad...?
maria