Kattengemak? mensengemak!

• webmaster
  • webmaster's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Administrator
  • Administrator
  • Ik houd van katten, alles wat met de natuur te maken heeft, fotografie en mijn werk. ;-)
  • Ontvangen bedankjes 12

webmaster schreef Kattengemak? mensengemak!

Vanochtend heb ik toch maar eens de website bekeken van een advertentie die ik al heel lang regelmatig tussen de google ads zie staan en ik heb mij verbaasd over deze service.

De tekst van de advertentie luidt:

"Kattengemak Nooit meer uw kattenbak verschonen? KattenGemak kunt u nu gratis testen"

Eenmaal op de website las ik hoe deze service werkt.

* Kattengemak is een unieke breng- en ophaalservice van uw kattenbak.
o Elke twee of vier weken wordt uw vuile kattenbak omgewisseld voor een schone.
o U hoeft hiervoor niet thuis te zijn.
* Geen gesjouw meer met zakken kattengrit !
* Nooit meer uw vieze kattenbak schoonmaken !
* Het betalen voor vele kilo’s gebruikte kattengrit in uw vuilnisbak is voorbij !

Nooit meer kattenbak schoonmaken????? Ik schep twee maal daags alle drollen en plasjes uit de 4 kattenbakken die er bij ons staan en elke twee weken maak ik de bakken grondig schoon. (en vaker als er eentje aan de dunne is)
Als ik dat niet zou doen zou het:
1. verschrikkelijk gaan stinken in huis omdat sommige katten hun drollen niet eens afdekken en
2. zouden de katten na twee dagen gaan protesteren omdat ze geen schoon plekje meer kunnen vinden. Met alle gevolgen van dien.

Het idee achter deze dienst is niet verkeerd maar twee weken lang geen kattenbak schoonmaken? Voor de twee weken om zijn hebben je katten waarschijnlijk al alle hoeken van het huis gebruikt omdat de bakken te vies zijn!

Laat ik iedereen die denkt dat katten eigenaars zich kunnen permitteren om geen kattenbakken meer schoon te maken en dat de katten zich dit laten welgevallen uit de droom helpen: Katten houden niet van vieze kattenbakken en geen kattengrit is zo goed dat je twee weken, laat staan vier weken lang geen bakken schoonmaakt zonder dat je huis gaat stinken of je kat alternatieve opties gaat proberen.

Met Vriendelijke groet,
Dorine Post
  • glowy
  • glowy's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

glowy antwoordde Re:Kattengemak? mensengemak!

Jakkes zeg!!!
Ik heb maar één kat en heb 3 kattenbakken.
één beneden in de bijkeuken, één bij mijn zoon op de kamer want Glowy ligt bij mijn zoon op bed, en één op zolder want daar gaat ze graag liggen als er meerdere mensen in huis zijn en ze het te druk vind.
Ik kijk deze iedere dag na en haal er gelijk alles uit.
Ik moet er niet aan denken hoe de bakken eruit zouden zien als ik ze eens in de 14 dagen of 28 dagen zou nakijken.
En over de stank maar helemaal te zwijgen.
Ik vind dat geen luxe service hahaha
  • Remco
  • Remco's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Remco antwoordde Re:Kattengemak? mensengemak!

Inderdaad een behoorlijke klus om telkens de gehele kattenbak op schoon te maken. Gelukkig heb ik onlangs bij www.krabpaal24.nl een kattenbak gekocht met geintregreerde reinigingszeef waarmee ik veel tijd en kosten bespaar. Echt een aanwinst!
  • nietje
  • nietje's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

nietje antwoordde Re: Kattengemak? mensengemak!

:katlol: toch grappig dat mensen een mening over iets kunnen hebben maar geen idee hebben waar het over gaat.
ik heb namelijk WEL kattenbakken van kattengemak omdat ik last heb van astma,en als ik de bakken zelf schoonmaak dan krijg ik het benauwd van het stof.
er zit een organische korrel in en die zorgt ervoor dat er geen stank is.
je moet de drolletjes er iedere dag even uitscheppen en als de bak erg droog is dan even sproeien met de plantensproeier.
ik heb 3 katten,2 grote kattenbakken en totaal geen stank.
juist omdat ik astma heb ben ik hier erg gevoelig voor ook.
dus ik zou zeggen,probeer het eens en kijk wat je er van vind.
je kunt het namelijk gratis proberen,vind je het niks dan doe je het gewoon niet.
  • webmaster
  • Administrator
  • Administrator
  • Ik houd van katten, alles wat met de natuur te maken heeft, fotografie en mijn werk. ;-)
  • Ontvangen bedankjes 12

webmaster antwoordde Re: Kattengemak? mensengemak!

En de plasjes dan?
Ik heb hier een poes die al moeilijk doet als er drie plasjes in een bak zitten.

Met Vriendelijke groet,
Dorine Post
  • Chantal
  • Chantal's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Chantal antwoordde Re: Kattengemak? mensengemak!

Dat is inderdaad jammer. Dat deze mening gegeven word zonder er ervaring mee te hebben. Als je de werking van de korrels weet kun je begrijpen waarom het wel werkt. Het is absoluut geen wonderkorrel! Maar met de juiste inhoud in de kattenbak kun je zeker twee weken met een bak doen. Als je in Noordholland woont kun je zelfs gratis deze kattenbak uitproberen. Dat zegt al heel wat volgens mij. En de prijzen vallen heel erg mee. Ik heb vier katten en gebruik het al jaren! Ik en mijn katten zijn zeer tevreden.
En ze zoeken geen andere plekken om hun behoefte te doen. Alles netjes op de bak. Ook heb ik deze service niet alleen voor het gemak. In onze gemeente betalen we het afval per kilo. Kattengemak haalt de gebruikte korrels weer op. Deze worden weer verwerkt tot compost. Geen milieu vervuiling, en geen extra kosten voor het afval.
Ik zou zeggen probeer het zelf en geef dan je mening.
  • webmaster
  • Administrator
  • Administrator
  • Ontvangen bedankjes 12

webmaster antwoordde Re: Kattengemak? mensengemak!

Ik woon niet in Noord-Holland en Groningen zal wel te ver weg zijn voor gratis uitproberen. ;-)
Het is best mogelijk dat jullie tevreden zijn maar ik blijf toch mijn twijfels houden over het gemak.
Als ik hier zie hoeveel onze vijf katten plassen in sommige bakken (er staan er 4) en hoor hoe Shuma klaagt als ze geen twee schone bakken kan vinden (1 om te plassen en 1 om te poepen).... Ik denk niet dat het hier een succes zou zijn.
Het betalen per kilo is in onze gemeente gelukkig (nog) niet ingevoerd maar met het oog op de invoering daarvan werken we hier aan een buiten toilet voor de katten. Een grote bak met fijn grind en worteldoek er onder. Alleen drollen scheppen en de plasje met de tuinslang wegspoelen, dat is nog makkelijker.

Met Vriendelijke groet,
Dorine Post
  • Ontvangen bedankjes 0

deniesje antwoordde Re: Kattengemak? mensengemak!

ik heb zeer goede ervaring met het product.
Door de biologische samenstelling kun je er echt wel 2 weken mee doen.
Ik schep de drollen er wel uit en toen mn kat aan de diaree was heb ik er idd geen 2 weken mee gedaan.
Ik krijg de bak altijd netjes schoon terug , dus schoonmaken hoeft niet.
  • Dorien
  • Dorien's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Dorien antwoordde Re: Kattengemak? mensengemak!

Bestaat dit bedrijf nog? Of is er een vergelijkbaar bedrijf waar ik de service kan afnemen?

Ik heb een jaar gebruik gemaakt van de service van kattengemak en het werkte perfect (ik heb twee katten). Op gegeven moment leerden mijn katten om buiten te plassen en poepen.

Nu zijn we twee jaar verder en beginnen de katten ouder en zieker te worden. En vooral 1 van de twee durft niet zo veel meer naar buiten. dus ik gebruik weer een kattenbak. Dat valt letterlijk en figuurlijk vies tegen vergeleken met kattengemak destijds.

Het nummer dat ik online vond is afgesloten. Website is ook niet meer in de lucht. Ik vrees het ergste.

Kan iemand me helpen?

Groetjes,
Dorien.
Moderators: webmaster