Katten ruzie

• Tanja Schuhmann
  • Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0

Tanja Schuhmann schreef Katten ruzie

Wij hebben in totaal 5 katten, de oudste zijn 6 jaar de jongste zijn 3 jaar, dus ze zitten al een tijd samen (het zijn 4 poezen en 1 kater allemaal geholpen).

Nu sinds een week of 3 wordt 1 poes door 2 andere poezen heel erg gepest. Vallen haar aan en jagen haar weg.
Nou komt zij (Beam genaamd) sowieso veel buiten maar nu helemaal. Nu is ze soms ook echt een paar dagen weg voordat ze weer terug komt.

Ik vraag me af wat ik hieraan kan doen. Er is namelijk in de tussentijd niets veranderd of geks gebeurt zo ver ik weet.

Heeft er iemands tips of advies?
  • Dorine Post
  • Administrator
  • Administrator
  • Ik houd van katten, alles wat met de natuur te maken heeft, fotografie en mijn werk. ;-)
  • Ontvangen bedankjes 12

Dorine Post antwoordde Katten ruzie

Of er wel of niet iets is gebeurd doet er nu niet zo veel meer toe.
Wat de oorzaak ook is er moet wel iets mee gedaan worden en daar zou ik niet te lang mee wachten want straks ben je haar kwijt.
Zeer waarschijnlijk heeft ze ook al een ander adres waar ze verblijft als ze niet thuis is. Probeer te achterhalen bij we ze dan is, de kans is groot dat ze van iemand eten en onderdak krijgt die bovendien denkt dat ze geen thuis heeft of niet goed verzorgd wordt.
Hang desnoods wat A4'tjes in de buurt op met haar foto en de vraag wie haar gezien heeft. Zo ben ik er ook ooit achter gekomen wie onze poes binnen haalde. Hij bleek twee van onze katten in huis te hebben...

De beste optie is in ieder geval om haar binnen te houden want hoe vaker en langer ze afwezig is hoe meer ze als indringer wordt beschouwd.
Wij hebben iets soortgelijks ook eens meegemaakt met een poes die conflicten altijd liefst uit de weg ging. (een ander dan bovenstaande) We hebben toen besloten om de betreffende poes samen met twee katten waar ze wel mee op kon schieten te scheiden van de anderen door ze op de bovenste twee verdiepingen te houden maar die mogelijkheid heeft niet iedereen.
Toen we een paar jaar later verhuisden hebben we alle katten weer bij elkaar gezet en toen was er niks meer aan de hand.

Wat ook geen kwaad kan is om haar eens grondig onderzoeken door een dierenarts, ziekte kan namelijk ook een oorzaak zijn dat de andere poezen haar willen verjagen.

Soms is het gewoon het beste om een ander tehuis te zoeken..

Met Vriendelijke groet,
Dorine Post
Moderators: Dorine Post