Geboortebeperking

• webmaster
  • webmaster's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Administrator
  • Administrator
  • Ik houd van katten, alles wat met de natuur te maken heeft, fotografie en mijn werk. ;-)
  • Ontvangen bedankjes 12

webmaster schreef Geboortebeperking

** Dit onderwerp gaat over het artikel: Geboortebeperking ** Klik op de link om het artikel te lezen.

Met Vriendelijke groet,
Dorine Post
  • Manuela
  • Manuela's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Manuela antwoordde Geboortebeperking

Hallo,
Wat een interessant artikel, erg informatief ! Ik overweeg een poesje bij een fokker te kopen die vroegcastratie zal ondergaan. Omdat dit voor mij helemaal nieuw is en ik er zelfs nog nooit van had gehoord heb ik dit artikel als een van de verwijzingsbronnen gekregen van de fokker. Het artikel legt heel duidelijk uit wat het is , wat de motivatie kan zijn en wat de voor en tegens zijn. Ik weet nu heel wat meer. Ten aanzien van de materie moet ik zeggen dat ik niet voor of tegen ben, ik zie de voordelen maar vraag me (persoonlijk) af of ik het nou zo nodig zou vinden, maar begrijp heel goed de beweegredenen van een fokker. Al met al bedankt voor de duidelijke uitleg en ik moet zeggen dat ik een stuk wijzer ben geworden.
Groeten,
Manuela
  • glowy
  • glowy's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

glowy antwoordde Geboortebeperking

Ik zou willen dat mensen hun katten lieten helpen.
Als ik hoor dat de asiels allemaal bombol zitten is dat echt vreselijk.
Wij hebben Glowy met 6 maanden laten helpen, en ik ben blij dat we dat gedaan hebben.
Mijn ouders hebben 2 wilde katten in de tuin, ze komen iedere dag eten.
Mijn pa heeft ze gevangen en laten helpen.
Ze hebben alle 2 een stukje uit hun oor geknipt.
Dat doet de dierenarts zodat hij/zij kan zien dat deze katten geholpen zijn.
Mijn ouders hebben het zelf betaald.
De katten komen nog steeds iedere dag, maar gelukkig kunnen ze zich niet vermeerderen.
  • webmaster
  • webmaster's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Administrator
  • Administrator
  • Ik houd van katten, alles wat met de natuur te maken heeft, fotografie en mijn werk. ;-)
  • Ontvangen bedankjes 12

webmaster antwoordde Re: Geboortebeperking

Het lastige is dat dierenartsen helaas maar al te vaak aangeven dat de poes minstens 6 (maar soms ook wel 8) maanden moet zijn voor ze gecastreerd/gesteriliseerd kan worden.
In de praktijk worden poezen en katers echter steeds jonger geslachtsrijp met als gevolg dat een poes van krap 6 maanden al een nestje kan hebben.
Daarom is het zo belangrijk dat er meer aandacht wordt besteed aan dit onderwerp en dat meer dierenartsen aan vroegcastratie gaan doen.

Met Vriendelijke groet,
Dorine Post
  • Anoniem
  • Anoniem's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Anoniem antwoordde Geboortebeperking

Ik heb een Britskorthaar katertje van nu 11 maanden. Hij komt vaan een betrouwbare goede Cattery. Mijn katertje heeft met 12 weken een sterilisatie ondergaan. Samen met zijn broertje en moederpoes naar de dierenarts. En lekker bij ma daarna. Na een uurtje was hij thuis al weer aan het spelen. Nu is hij de liefste kat in de wereld. Geen gedoe. Vroeg sterilisatie wordt in Amerika en Engeland al 30 jaar toegepast. Dus ervaring zat,
  • kimberly
  • kimberly's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

kimberly antwoordde Geboortebeperking

HALLOhoe duur is zoo een in greep we hebben 1 babytje toch der by gekregen
Moderators: webmaster