hoe kan dit ?

• Anja van Ast
  • Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0

Anja van Ast schreef hoe kan dit ?

[attachment:1]C:\fakepath\24062011127.jpg[/attachment]

[attachment:2]C:\fakepath\P6191782.JPG[/attachment]
Bij mijn zus is een nestje van 6 kittens geboren. De moeder is een gewone europese korthaar. Ze is als zwerfkat aan komen lopen bij mijn zus aan komen lopen dus we weten niet waar ze vandaan komt. 4 van de poesjes zijn gewone poesjes maar 2 katertjes zijn helemaal afwijkend. Ze werden helemaal wit geboren maar kregen later donkere staartjes en oren (zie foto) Ze zijn nu 7 weken en hebben nog steeds lichtblauwe ogen terwijl de andere allemaal al een andere kleur ogen hebben. Ze hebben ook langer haar dan de anderen en zijn iets groter. De dierenarts dacht dat er iets van een siamees in zat. Kan iemand mij uitleggen hoe dit kan ?
  • Dorine Post
  • Administrator
  • Administrator
  • Ik houd van katten, alles wat met de natuur te maken heeft, fotografie en mijn werk. ;-)
  • Ontvangen bedankjes 12

Dorine Post antwoordde Re: hoe kan dit ?

Hallo avast,

De foto's zijn niet door gekomen maar wat je beschrijft is inderdaad kenmerkend voor het himalayan patroon zoals dat o.a. bij de Siamees voor komt.
Zie www.allemaalkatten.nl/kleuren-patronen/pointed#himalayan voor de omschrijving.
Als twee Kittens dit patroon hebben moeten zowel de moeder als de vader dit gen dragen. Dat geldt ook voor het gen voor lange haren.
Een kat kan drager zijn van dit soort eigenschappen zonder dat dit zichtbaar is en dat verklaart je raadsel. ;)

Met Vriendelijke groet,
Dorine Post
  • Anja van Ast
  • Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0

Anja van Ast antwoordde Re: hoe kan dit ?

[attachment:1]C:\fakepath\4062011127.jpg[/attachment]
Bedankt alvast voor het antwoord. Ik probeer nog een keer de foto door te sturen.
  • Dorine Post
  • Administrator
  • Administrator
  • Ik houd van katten, alles wat met de natuur te maken heeft, fotografie en mijn werk. ;-)
  • Ontvangen bedankjes 12

Dorine Post antwoordde Re: hoe kan dit ?

Na een test denk ik dat ik weet waarom het bij jou niet lukt om er een foto bij te zetten..
Je moet na het uitkiezen van de foto op de knop "voeg toe" klikken om de foto te uploaden.
Misschien moet ik daar wel "uploaden" van maken...

Met Vriendelijke groet,
Dorine Post
Bijlagen:
Moderators: Dorine Post