Darmproblemen

• Glowy
  • Glowy's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Glowy schreef Darmproblemen

Weet jij dit misschien?
Ik heb aan mijn vriendin verteld wat er met Glowy aan de hand is.
En ook dat ze nog steeds niet poept en plast.
Ze zei tegen mij dat haar buurvrouw ook een kat heeft gehad met het zelfde probleem.
De kat was 2 keer geopereerd aan het zelfde probleem wat glowy heeft dat ze verstoppingen had die alleen operatief verwijderd konden worden.
Bij de derde keer hebben ze besloten de kat te laten inslapen.Ze zat vanmorgen ook weer te graven en toen ik keek of ze iets deed begon ze tegen mij te blazen.
En even later kwam zewer kopjes geven.
Ik merk aan haar gedrag dat ze pijn heeft.
Ik hoop zo dat ze er straks voor goed van af is.
Ik heb met mijn man en kinderen besproken dat als het steeds terug komt wij haar niet laten lijden.
Maar hoe neem je zulk besluit als de kat zo lief en aanhalig is.
Ik ben beniuewd wat we vanmiddag weer te horen krijgen.
Ik ben zaterdag, maandag en gister met haar naar de dierenarts geweest. Vanmiddag moeten we er weer zijn.
Ze probeert zich te verstoppen als ze haar reismandje ziet.
Ik vind dit ontzetten zielig.
De pijn die het beestje iedere keer had wilden ze hem besparen.
Zou dat altijd terug komen als ze slechte darmen hebben?
Onze Glowy hebben we gehaald met 10 weken, omdat we nog op vakantie gingen mocht ze nog even bij haar moeder blijven.En in het begin at ze heel slecht bij ons. Ze was ook aan de magere kant.
Maar ze speelde en ze had plezier voor 10...en wij natuurlijk ook.
Later werd het eten steeds makkelijker en kwam ze voor alles vragen.
Kopjes geven als ik brood smeerde zodat er even een plakje ham voor haar overbleef.Ik denk zelf dat ze altijd al slechte darmen heeft gehad.
Na de sterilisatie wilde ze ook niet eten. En had de dierenarts het idee dat haar darmen stil lagen. Ze kreeg een infuus en speciale voeding.Daar knapte ze van op. En heeft ze eigenlijk een half jaar nergens last van gehad.
Ik maak me nu natuurlijk zorgen of het iedere keer terug komt.
:huilt:
Discussie gesloten.
  • webmaster
  • webmaster's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Ik houd van katten, alles wat met de natuur te maken heeft, fotografie en mijn werk. ;-)
  • Ontvangen bedankjes 12

webmaster antwoordde Re:Darmproblemen

Waarom moet ze eigenlijk tot vrijdag wachten voor ze geopereerd kan worden Kan ze echt niet eerder geholpen worden?

Waarschijnlijk heeft ze inderdaad altijd slecht werkende darmen gehad.
Ik heb geen ervaring met een dergelijke aandoening maar ik heb wel een kat die vaak last vaak last van constipatie heeft en ik kan je wel advies geven om (hopelijk)herhaling in de toekomst te voorkomen.
Zet Glowy om de darmen te activeren op een vezelrijk dieet. In brokjes zitten te weinig vezels waardoor de darmen niet voldoende gestimuleerd worden. Het voedsel wat ze krijgt moet de darmen zo veel mogelijk stimuleren, droogvoer kan je haar beter niet meer geven.
Je kan beter blikvoer geven en daar een voedingsvezel (isogel) doorheen doen.
Het allerbeste blikvoer is van Almo Nature, dat is niet goedkoop maar wel echt vlees met rijst en groente.
Dat is vezelrijker dan het blikvoer wat je in de supermarkt koopt.
Zorg ook dat ze daarbij steeds voldoende drinkt om de ontlasting zo soepel mogelijk te houden.
Schaf om het drinken te stimuleren eventueel een drink fonteintje aan.

Mocht ze ondanks die maatregelen toch weer steeds verstoppingen krijgen dan sta je inderdaad voor een moeilijke keuze. :triest:

Met Vriendelijke groet,
Dorine Post
Discussie gesloten.
  • Glowy
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Glowy antwoordde Re:Darmproblemen

Glowy ligt nu op de operatietafel.
Het ging niet meer langer.
Ze was zo ontzettend bang voor de dierenarts.
Ze zijn om half 3 begonnen, als het misgaat bellen ze ons gelijk, en anders bellen ze rond 5 half 6
Ik heb even een flink potje zitten huilen, ze gaf me vanmorgen zoveel kopjes.
Ik laat van me horen, ik ben zo zenuwachtig :huilt:
Discussie gesloten.
  • webmaster
  • Administrator
  • Administrator
  • Ik houd van katten, alles wat met de natuur te maken heeft, fotografie en mijn werk. ;-)
  • Ontvangen bedankjes 12

Gelukkig hoefde ze niet langer te wachten!
Ik vond het al zo raar.

Met Vriendelijke groet,
Dorine Post
Discussie gesloten.
  • Glowy
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Glowy is weer thuis.Wat zielig ze wil lopen maar loopt heel onzeker en is al 2 x omgevallen.Dat komt nog van de narcose.
Ze heeft alles zilver op haar buik.En ze moet een kraag om.Ze loopt achterwaarts.Ze heeft wel al een beetje gekookte kip gegeten.We moeten over 10 dagen met haar terug komen.Maar als er iets niet goed is of we vertrouwen het niet dan mogen we altijd bellen.De vooronderzoeken en de operatie hebben bij elkaar 500 euro gekost maar als Glowy weer helemaal de oude is dat het geld zeker waard geweest.Nu maar hopen dat er geen complicatie's bijkomen.Ze ligt nu te slapen.Ze is bang voor ieder geluid. Ik hoop dat het morgen allemaal iets beter gaat.Ze is een hele sterke kat en daar kunnen we alleen maar blij mee zijn. Wat me is opgevallen, wat ik nooit heb geweten is dat de kleur van haar huid waar ze kaal geschoren is de zelfde kleur heeft als vacht dat heb ik nooit geweten.Toen ze gesteriliseerd is was er niet zoveel vacht weg geschoren en onder haar buikje is ze wit.Ik dacht dat ze overal wit was.
Discussie gesloten.
  • webmaster
  • Administrator
  • Administrator
  • Ontvangen bedankjes 12

Fijn dat ze weer thuis is.
Als het goed is moet ze zich morgen een stuk beter voelen.
Wel fijn dat de dierenarts weekenddienst heeft dan kan je desnoods midden in de nacht bellen als je het niet vertrouwt.
Heeft de dierenarts nog speciaal naar haar darmen geluisterd voor ze naar huis mocht?

En het klopt dat de huid dezelfde kleur is als de vacht daarom hebben ook haarloze katten aftekening.

Met Vriendelijke groet,
Dorine Post
Discussie gesloten.
  • Glowy
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Dank je voor je berichtje.
De dierenarts heeft alles nog eens helemaal nagekeken.
Haar darmpjes zijn nu helemaal leeg.
Als ze binnen 2 dagen geen ontlasting heeft gehad moeten we kontact opnemen.ze mag nu alleen nog maar de brokjes van royal canin hebben obesity management. De dierenarts vond dat ze veel buikvet had. Van hem mocht ze wel een kilotje minder hebben.We gaan zo de nacht in. Ik neem haar mee naar onze slaapkamer en leg haar in een mandje naast ons bed. Mijn man zegt pas maar op dat ze niet op het bed springt. Want ze mag niet springen.Normaal ligt ze altijd op ons bed en als ik wakker wordt ligt mevrouw op haar rug met de achtepoten helemaal ontspannen.Nu ligt ze een beetje in elkaar gefrommeld.Maar ze heeft gegeten en dat was heel belangrijk. Mijn gevoel zegt me dat het goed komt. :blij:
Discussie gesloten.
  • Glowy
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Weer een probleem erbij :huh:
Glowy is heel aktief vandaag, ze wil alleen maar springen op de vensterbank op de bank op de tafel, maar dat mag ze helemaal niet.
Ik heb de dierenarts gebeld wat ik moet doen.
Nu kon ik bij hem een bench ophalen.
Maar oh wat zielig, ze zit al meer dan een uur te huilen :huilt: Ze wil eruit!
Ik haar weer vrij gelaten en meteen springt ze weer.
Ik ben einde raad.
Ik heb haar ook de kap om gedaan ik denk dan kan ze niet springen.
Maar dan slaat ze overal met haar kopje tegen aan en probeert het alsnog.
Met gevolg dat ze van de stoel achterover gevallen is.
Ze zit nu weer in de bench te krijsen.
Het is wel een sterke kat zei de dierenarts dat ze weer zo aktief is.
Maar wat wil en wat verwacht je van een kat van 1 jaar.
Ze moet de eerste 6 dagen rustig blijven.
Arme arme meid.
Discussie gesloten.
  • webmaster
  • Administrator
  • Administrator
  • Ontvangen bedankjes 12

Een kat in een bench in de huiskamer is heel moeilijk als ze dat niet gewend zijn en voor een jonge kat is het dubbel vervelend maar het is echt belangrijk dat ze de boel niet forceert. Heb je geen kamertje waar je haar apart kan zetten en waar niets is om op te springen?
Of misschien kan je de bench hoger zetten zodat ze naar buiten kan kijken?

Nog even over haar voeding: de brokjes die haar nu moet geven bevatten wel meer vezels dan gewone brokjes maar ik denk toch dat het vooral voor Glowy heel erg belangrijk is dat haar darmen voldoende gestimuleerd worden. Leg mijn advies eens voor aan de dierenarts. Als je haar blikvoer met isogel geeft heeft ze sneller het gevoel dat ze vol zit en op die manier kan ze ook afvallen.

Met Vriendelijke groet,
Dorine Post
Discussie gesloten.
  • webmaster
  • Administrator
  • Administrator
  • Ontvangen bedankjes 12

Hoe gaat het nu met Glowy?

Houdt ze het een beetje uit in de bench?

Met Vriendelijke groet,
Dorine Post
Discussie gesloten.
Moderators: webmaster