× Vergeet niet uw contact gegevens te vermelden als u een bericht plaatst in deze categorie!

Oudere poes/kater

• Roswitha
  • Roswitha's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Roswitha schreef Oudere poes/kater

:huilt:
Lieve mensen,
Na 13 jaar trouwe liefde en gezelschap ben ik (en hoogstwaarschijnlijk mijn zoontje) allergisch voor deze lieverds.
Nu zoeken we een lief en goed huisje voor ze. Ze hoeven niet tegelijk weg, omdat ze ook bij elkaar gezet zijn, toen mijn vriend en ik zijn gaan samenwonen. Ik kan medicijnen slikken, maar die zijn er niet voor mijn zoontje. Mijn zoontje is nog geen 4 jaar en ze kunnen pas officieel huisdieren allergie test doen als ze 8 jaar zijn, maar hij heeft exact dezelfde verschijnselen als ik zodra we thuis zijn of in de buurt van katten. En buiten dat, heb ik ook een boompollen allergie en samen met die kattenallergie worden de klachten versterkt (aldus huisarts) ik slik, spray en puf nu dus het hele jaar door en het is helemaal niet gezond voor je. Dus hebben we na veel wikken en wegen besloten om ze weg te doen. Dit klinkt makkelijk maar is het zeker niet.

Nu over de katten.
1 van de 2 is een poes en de ander is een kater.
Ze zijn beide 13 jaar. Poes heet Busy en is een schildpad (ras) en kater heet JarJar en is rood.
Poes is heel lief en knuffelig en wil het liefst de hele dag op schoot, maar is niet echt een buitenkat (niet meer)
Kater is niet zo aanhankelijk en houdt niet van op schoot zitten, en heeft een gebruiksaanwijzing qua aaien. (niet op zijn rug, buik en staart) Mijn zoontje heeft hij daarom al een paar keer gekrabt. Hij komt bij je als het hem uitkomt. Deze kater is wel gewend buiten te lopen.

Wij hopen zo dat we een goed huisje voor ze vinden waar ze beide gelukkig worden en hun laatste jaren kunnen leven met een gezin dat wel de mogelijkheid heeft om lekker met ze te knuffelen. Als ik dat nu doe, krijg ik asmatische klachten.

Alle attributen doen we erbij (krabpaal, voerbakjes, vervoerskoffer etc.)

Wie helpt onze katten en daarmee ook ons?