Diarree

• remcovanschaik7
  • remcovanschaik7's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0

remcovanschaik7 schreef Diarree

Onze kater Tankie heeft al enige jaren last van een slechte vertering waardoor hij dunne ontlasting heeft nu zijn wij al bij twee verschillende dierenartsen geweest maar die konden niet echt iets vinden. Nu loopt dit de afgelopen weken aardig uit de hand met onze kat. (Verder altijd een vrolijk beest) Je weet niet wat je aantreft in de ochtend. Nu hebben wij twee jonge kinderen waardoor dit niet hygiënisch meer is. Ik ben nu zo desperate dat ik zelf overweeg om hem weg te doen. Wie kan mij helpen? Het gaat om een Burmilla kater.
  • webmaster
  • webmaster's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Ik houd van katten, alles wat met de natuur te maken heeft, fotografie en mijn werk. ;-)
  • Ontvangen bedankjes 12

webmaster antwoordde Diarree

Hallo Remco,

Wat voor voer krijgt hij u en hebben jullie al verschillende soorten voer geprobeerd?
Het is heel goed mogelijk dat hij overgevoelig is voor bepaalde stoffen in het voer.
Misschien verdwijnen zijn problemen zelfs wel met het juiste voer.

Wat je in ieder geval kan doen om de ontlasting wat steviger te maken is Isogel of een andere voedingsvezel door zijn eten doen.

Voer wat je zou kunnen uitproberen is bijvoorbeeld Sanabelle No Grain
Een ander merk voer waar sommige dieren heel goed op reageren is het voer van EcoStyle
Andere katten doen het goed op vers vlees (diepvries bij de dierenwinkel) dus dat kan je ook nog proberen.

Met Vriendelijke groet,
Dorine Post
Moderators: webmaster