zwangere poes loopt weg met andere kittens

• Karlijn
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Karlijn schreef zwangere poes loopt weg met andere kittens

Hoi
Ik heb 2 poezen. Ééntje heeft een nestje van vier kitten van bijna 5wk oud.
Ze is een beetje n domme moeder want in t begin wist ze niet goed wat ze met haar kittens aanmoest. En nu weet ze niet hoe ze de kittens moet vast pakken. Nu heb ik nog een poes die hoog zwanger is, en sinds vandaag is gaan slepen met de kittens van haar zus. Wat moet ik hier mee want zij kan de kittens niet verzorgen want heeft nog geen melk en ze krijg heel binnenkort zelf n nestje.
Help
  • yvon
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

yvon antwoordde Re: zwangere poes loopt weg met andere kittens

Misschien is het handig om de poezen even te scheiden. De poes die kittens van 5 weken heeft even met haar kittens apart zetten. Niet iedere poes gaat slepen met de kittens hoor. Je andere poes die hoogzwanger is reageert normaal. Haar moederinstinct komt naar boven en daardoor wil zij de kittens pakken. Vaak is het zo als ze al een piepje horen dan komen ze er op af. Misschien kun je ze starks als de andere poes bevallen is wel bij mekaar leggen. maar nu zou ik ze even apart zetten zodat de zwangere poes de kittens niet kan horen en zien.
  • mirtje
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

mirtje antwoordde zwangere poes loopt weg met andere kittens

Poezen lekker hun gang laten gaan. Ik heb al vaak meegemaakt dat uiteindelijk alle moederpoezen bij elkaar in het werpkistje lagen met alle kittens ertussenin. De moederpoes kan zo afkijken van de andere poes hoe ze voor haar kittens moet zorgen en zal waarschijnlijk de andere kat ook helpen met haar bevalling. Poezen zijn uitermate eigenwijs en als je je daar bij neerlegt dan zie je vaak dat ze het toch beter wisten dan wij....Wel 2x pd de kittens even wegen en in de gaten houden dat ze per dag tenminste 5 gram, liever 10 gram aankomen. Evt de kittens helpen met fles tot andere moeder melk heeft of liever regelmatig even de echte moeder erbij leggen en opletten dat ze mogen drinken.
Moderators: Dorine Post