Kater zwart bij geslacht

• Rianne
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Rianne schreef Kater zwart bij geslacht

Geachte forumlezers.

Mijn kater van 10 maanden oud heeft al een tijdje een soort zwarte kring om zijn geslacht heen. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn en of dit misschien normaal is? Ik kan echt helemaal niets vinden via google etc.

Ik hoop dat iemand iets weet!
  • Dorine Post
  • Administrator
  • Administrator
  • Ik houd van katten, alles wat met de natuur te maken heeft, fotografie en mijn werk. ;-)
  • Ontvangen bedankjes 12

Dorine Post antwoordde Re: Kater zwart bij geslacht

Ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn maar wat dacht je er van om het aan een dierenarts te vragen? Die kan je vertellen of het het iets is om je zorgen over te maken of niet!

Overigens vond ik wel deze informatie (vertaald uit het Engels):

Hoogst waarschijnlijk is het gewoon enkel huid pigment verandering in dit gebied. Het is gebruikelijk dat de huid daar wat pigmentatie heeft of zelfs ontwikkelt als ze ouder worden. Als er een massa of een bult ontwikkelt in dit gebied, of als het meer op afscheiding lijkt, ben ik er mogelijk meer bezorgd over. Het kan zeker geen kwaad om uw dierenarts er naar te laten kijken voor het geval dat. Het is moeilijk om het met zekerheid zeggen zonder te kijken, maar als het net lijkt op een plek op de huid, is het waarschijnlijk slechts een gepigmenteerd gebied.

Met Vriendelijke groet,
Dorine Post
Moderators: Dorine Post