Glanzende vacht, een teken van gezondheid .......

• PimenThijs
  • PimenThijs's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0

PimenThijs schreef Glanzende vacht, een teken van gezondheid .......

Hallo,

Ik vraag me nu ernstig af, of het onderwerp van mijn bericht een fabeltje is.

Ik was anderhalve maand bezig met mijn kater Pim. Die braakte steeds. Heb daar ook op gereageerd in het onderwerp braken. Ik ben wel 5 keer met hem naar de dierenarts geweest. Dan was het weer Gastritis, hup medicijnen. Bleek niet te helpen. Week opgenomen, weer medicijnen en ander voer, bleef braken en afvallen. Weer naar de dierenarts, bleek een blaasontsteking, hup, wéér ander medicijnen. En ik steeds maar vragen: is het heel ernstig? Neehoor, hij ziet er nog prachtig uit. Gezonde en glanzende vacht. Dus ja, wat moet je dan? Tot hij afgelopen zaterdag instortte, nadat ik hem een pijnstilling had gegeven door zijn voer. Ik heb hem zondag naar de dierenarts gebracht. Maandag belde de dierenarts mij op: Pim heeft kanker. Een tumor op zijn lever, nier en in de lymfen. Er kan niks meer voor hem gedaan worden. Pim is maandagavond ingeslapen. Natuurlijk verschrikkelijk. Maar wat mij dus het meest verbaasd: Waarom zijn vacht dus zo mooi bleef glimmen. Ik bedoel, het beestje zat vol kanker, voelde zich zo beroerd als wat en viel zienderogen af. Woog op het laatst nog 4 kg, van de bijna 7. Dus is dat dan inderdaad een fabeltje?
  • webmaster
  • webmaster's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Ik houd van katten, alles wat met de natuur te maken heeft, fotografie en mijn werk. ;-)
  • Ontvangen bedankjes 12

webmaster antwoordde Re: Glanzende vacht, een teken van gezondheid .......

Hallo,

Wat verschrikkelijk naar dat het zo lang duurde voor er verder gekeken werd! :huilt:
Hebben ze geen bloedonderzoek gedaan dan? De dierenarts had m.i. veel eerder moeten ontdekken dat er meer aan de hand was.
Zoals je inmiddels zelf hebt ondervonden is een glanzende vacht niet noodzakelijk een teken van gezondheid maar een slechte vacht is meestal wel een indicatie dat er iets aan de hand is. Het is dus niet echt een fabeltje maar het gaat duidelijk niet altijd op.
Ik wens je heel veel sterkte met dit verlies.

Met Vriendelijke groet,
Dorine Post
  • PimenThijs
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0

PimenThijs antwoordde Re: Glanzende vacht, een teken van gezondheid .......

Jawel, hij heeft bloed-, urine, rontgen- en echo onderzoek gehad en daaruit bleek dus niet dat hij zo ziek was.
  • webmaster
  • webmaster's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Ik houd van katten, alles wat met de natuur te maken heeft, fotografie en mijn werk. ;-)
  • Ontvangen bedankjes 12

webmaster antwoordde Re: Glanzende vacht, een teken van gezondheid .......

Als uit al die onderzoeken niet bleek dat hij kanker had,hoe hebben ze dan uiteindelijk wel ontdekt dat hij kanker had?

Met Vriendelijke groet,
Dorine Post
  • PimenThijs
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0

PimenThijs antwoordde Re: Glanzende vacht, een teken van gezondheid .......

Doordat hij niet beter werd, ondanks alle medicijnen, is hij wederom opgenomeon en verder onderzocht.
  • Hs
  • Hs's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Hs antwoordde Glanzende vacht, een teken van gezondheid .......

Heb hetzelfde meegemaakt met mijn kleine kater van 15,5. Deze bleek een grote tumor te hebben in zijn buik. Hij heeft gelukkig niet geleden ik heb hem laten inslapen. Ik was verbaasd dat het zo'n grote tumor bleek te zijn, en dat tot voor kort deze kat zo'n prachtige wintervacht had.......ik zit ook steeds met deze vraag. Deze tumor had hij al echt veel langer ......hoe kan zo'n beestje er ogenschijnlijk dan zo goed uitzien.......?
Moderators: webmaster