Hulp nodig met kat - ziek

• Wouter
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Wouter schreef Hulp nodig met kat - ziek

Hallo, ik heb sinds kort (Sinds dit weekend) gezien dat mijn kat amper of ook helemaal niet eet, alleen de jus (Als ik dat goed heb) van het nat voer ging er vanochtend nog wel een beetje van in, maar nou wil hij daar ook niks meer van hebben.

Alles waar ik hem vroeger van moest wegduwen werkt niet meer (Kaas, Salami en dat soort dingen.), hij drinkt nog wel, maar volgens mij ook niet heel veel meer.
Nou net heb ik hem even vastgehouden, en hij trilde een beetje (Een soort van golven van trillingen achter elkaar.)

Hij luistert nog wel naar mij, en wil ook graag naar buiten, maar ik weet niet wat ik nu kan proberen. We gaan nu heb proberen wat vis te geven om te kijken of dat werkt, maar ik verwacht geen wonderen.

Ik verwacht natuurlijk niet meteen een goed antwoord, maar ik ben echt radeloos op wat ik nu moet doen, Dus ik hoop dat iemand hier mischien een idee heeft.

Groeten, Wouter.

(PS: Mijn moeder denkt dat hij gewoon een beetje ziek is van het weer en wilt daarom niet naar een dierenarts vanwege kosten, dus ik hoop hier iets te vinden dat mij en mijn kat kan helpen.)
  • Dorine Post
  • Administrator
  • Administrator
  • Ik houd van katten, alles wat met de natuur te maken heeft, fotografie en mijn werk. ;-)
  • Ontvangen bedankjes 12

Dorine Post antwoordde Re: Hulp nodig met kat - ziek

Beste Wouter,

Mijn advies is toch om zeker met hem naar de dierenarts te gaan, een kat is niet "een beetje ziek van het weer".
Daar zijn helaas kosten aan verbonden maar wanneer een kat zich duidelijk al meerdere dagen niet goed voelt en slecht eet en drinkt moet hij echt even onderzocht worden. Het lastige is dat een kat niet kan vertellen wat hem mankeert en je kan een kat niet met een mens vergelijken. Mensen klagen al snel dat ze zich niet lekker voelen maar een kat klaagt pas als er echt wat aan de hand is. Als een kat nauwelijks eet en trilt dan is hij echt ziek en zou ik niet te lang wachten met een dierenarts bezoek.

Met Vriendelijke groet,
Dorine Post
Moderators: Dorine Post