Jaarlijks vaccineren?

• Dorine Post
  • Onderwerp Auteur
  • Administrator
  • Administrator
  • Ik houd van katten, alles wat met de natuur te maken heeft, fotografie en mijn werk. ;-)
  • Ontvangen bedankjes 12

Dorine Post schreef Jaarlijks vaccineren?

Met Vriendelijke groet,
Dorine Post
  • Anoniem
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Anoniem antwoordde Jaarlijks vaccineren?

Wat nu als de kat op pension gaat omdat ik op vakantie ga. Mijn mooie britskorthaar is nu 11 maanden en heeft gelukkig alleen die eerste vaccinaties gehad. Maar in het pension vragen ze naar het dierenpaspoort? Wat raad u mij aan.
Een fijne website trouwens. Ik heb hem in mijn iPad opgeslagen
  • Dorine Post
  • Onderwerp Auteur
  • Administrator
  • Administrator
  • Ik houd van katten, alles wat met de natuur te maken heeft, fotografie en mijn werk. ;-)
  • Ontvangen bedankjes 12

Dorine Post antwoordde Re: Jaarlijks vaccineren?

Wanneer je kat naar een pension gaat moet je kat wel ingeënt zijn. Veiliger voor de kat en voor de pensionhouder want die wil natuurlijk ook geen zieke dieren aan de eigenaars terug geven.
Aangezien je kat gevaccineerd en nog geen jaar oud is zou dat afdoende moeten zijn maar het pension wil wel graag een bewijs inzien dat het dier werkelijk is gevaccineerd.
Normaal gesproken krijg je bij een kat bij de eerste entingen een boekje waarin de kat beschreven wordt en waarin na elke enting een stempel of plakkertje wordt gezet, het bewijs dat je kat is geënt en wanneer.
Heb je zo'n paspoort nooit gekregen dan moet je daar bij de dierenarts om vragen.

Overigens verschilt het per vaccin hoe vaak er geënt moet worden, het is in ieder geval niet nodig om voor alle ziekten jaarlijks te enten. Op www.allemaalkatten.nl/verzorging/vaccinatie/vaccins kan je daar wat meer informatie over vinden.

Leuk om te lezen dat je dit een fijne website vindt. :blij:

Met Vriendelijke groet,
Dorine Post
Moderators: Dorine Post