Kanker

• Dorine Post
  • Onderwerp Auteur
  • Administrator
  • Administrator
  • Ik houd van katten, alles wat met de natuur te maken heeft, fotografie en mijn werk. ;-)
  • Ontvangen bedankjes 12

Dorine Post schreef Kanker

Met Vriendelijke groet,
Dorine Post
  • herma
  • Bezoeker
  • Bezoeker

herma antwoordde Kanker

Hoor deze week of onze poes maine coon lymfeklierkanker heeft,..ze ziet er wat ziek uit...eet niet veel meer,en als ik een zakje eten open maak en het in haar bakje leg ziet en ruikt ze het volgens mij niet eens meer...ik moet haar dan naast het bakje zetten....ze eet het op met veel slikken ze heeft een bultje in in de buurt van haar slokdarm..heb ik vorige week ontdekt...als ze dit echt heeft kan ik haar dan laten behandelen..??
  • spoelders carla
  • Bezoeker
  • Bezoeker

spoelders carla antwoordde Kanker

Hallo, ik heb ook een siamees ze is nog maar 7 maand en heeft sinds 7 dagen overal gezwellen aan haar tepels. De dierenarts is voor 99%ervan overtuigd dat het tepelkanker is. Ik zit ook met mijn handen in mijn haar .Donderdag wordt het grootste gezwel verwijderd en onderzocht. De diagnose is niet zo gunstig omdat deze vorm meestal kwaadaardig is en altijd gepaard gaat met uitzaaiingen. De poes heeft nog nooit anticonceptie gehad of krols geweest .Er is hier wel degelijk een erfelijke rol aanwezig
Ik weet dus ook niet wat ik moet doen!
Grt
  • M.Verhoeven
  • Bezoeker
  • Bezoeker

M.Verhoeven antwoordde Kanker

Hallo,onze kat had al een tijd minder eetlust,overgeven en af en toe diarree met slijm en beetje bloed.Bij dierenarts foto gemaakt van buik en leek in eerste instantie flinke darmontsteking.Prednison gehad(half tabletje).Knapte ze niet van op.Deze week echo gemaakt en daar bleek dat lymfeklieren enorm verdikt zijn.Punctie genomen,verdenking van lymfeklierkanker.Volgende week uitslag hiervan.Nu over op hele prednison.Volgens dierenarts is deze soort kanker bij katten moeilijk te behandelen door chemokuur,bij honden schijnt dat makkelijker te zijn.Zou toch graag willen weten of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben.Alvast bedankt!
  • Dorine Post
  • Onderwerp Auteur
  • Administrator
  • Administrator
  • Ik houd van katten, alles wat met de natuur te maken heeft, fotografie en mijn werk. ;-)
  • Ontvangen bedankjes 12

Dorine Post antwoordde Kanker

Beste M.Verhoeven

Heb je het verhaal van het onderwerp al gelezen?

Met Vriendelijke groet,
Dorine Post
  • M.Verhoeven
  • Bezoeker
  • Bezoeker

onze kat Hitam heeft verdenking van lymfeklierkanker,deze week punctie gedaan.Heeft aantal weken geleden antibiotica gehad,niet geholpen.Staat nu op prednison,eerst een half tabletje, nu sinds vier dagen op een hele tablet.Zij heeft diarree,braakt af en toe,geen eetlust.Ik overweeg als de diagnose gesteld is chemotherapie.Wie heeft hier ervaring mee? Graag een spoedige reactie,alvast bedankt!
  • M.Verhoeven
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Ja inderdaad bericht gelezen maar dit gaat waarschijnlijk om alimentair lymfoon en ik begreep ook dat de B-cel beter reageert dan T-cel.
Hitam is 15 jaar en ik heb net dierenziekenhuis Utrecht gebeld om alvast wat voorwerk te doen.Maar verwijzing kan alleen via mijn eigen dierenarts.
Toch zou ik het fijn vinden als ik voor woensdag al weet wat ik eventueel zou kunnen doen,ben bang dat ik anders te laat ben.Zij eet nu zo weinig,wil alleen maar plakjes worst,af en toe klein beetje sheba.Bij wie zou ik nu eerder terecht kunnen voor informatie??
Alvast bedankt!
  • M Verhoeven
  • Bezoeker
  • Bezoeker

M Verhoeven antwoordde Kanker

Ja onderwerp gelezen maar bij Hitam gaat het waarschijnlijk om alimentair lymfoon.B-cel reageert beter op chemo dan T-cel.Maar voor woensdag wil ik graag al wat informatie hebben,alleen bij dierenziekenhuis Utrecht krijg je alleen oncoloog op verwijzing van je dierenarts.Hitam eet nu heel weinig,dus wil ik er wel snel bij zijn.
Alvast bedankt!
  • Dorine Post
  • Onderwerp Auteur
  • Administrator
  • Administrator
  • Ontvangen bedankjes 12

Dorine Post antwoordde Kanker

Als ze heel weinig eet zorg dan dat ze zoveel mogelijk hoogwaardige voeding binnen krijgt. Ze moet blijven eten, desnoods onder dwang. Wat ik zelf in zo'n geval doe is Hills AD vermengd met een beetje water in een grote spuit.

Ik zal in ieder geval je bericht delen op Facebook.
Je kan ook contact opnemen met Shirley Leenders van cattery Kirazamber ( www.kirazamber.com )
Het is misschien niet dezelfde kankersoort maar mogelijk kent zij iemand die daar ervaring meer heeft.

Vraag is wel of je aan een chemokuur moet beginnen..15 jaar is al een hele leeftijd.

Met Vriendelijke groet,
Dorine Post
  • M.Verhoeven
  • Bezoeker
  • Bezoeker

M.Verhoeven antwoordde lymfeklierkanker

Hallo Dorine, bedankt voor je advies ik ga beginnen met spuit Hills,ik heb het al zo uit blik geprobeerd maar dat lukt niet!
Ook probeer ik Shirley Leenders te bereiken.
Met vriendelijke groet,
Mary Verhoeven
Moderators: Dorine Post