Assepoes is zwanger

• Assepoes
  • Assepoes's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0

Assepoes schreef Assepoes is zwanger

Onze Assepoes, waarvan we niet wisten dat ze zwanger was, begon een week geleden te vloeien. De dierenarts voorspelde een kitten of een miskraam.

(Ik voelde geen 'leven' hij ook niet, dus wij moesten na 24 uur terug komen)

Een collega voelde minstens 1 kitten en gaf het advies te wachten en de natuur haar gang te laten gaan. Nu slaapt zij 's nachts in een bench, met een kartonnen doos en haar lievelingskussen, ligt hele dagen in een stoel (deed zij nooit) en we zien nu ook 'leven'.

Zij vloeit nu niet meer, en eet goed, drinkt goed, en is tierig maar wel vaker slaperig.

Hoe lang kan dit nog duren?
  • webmaster
  • webmaster's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Ik houd van katten, alles wat met de natuur te maken heeft, fotografie en mijn werk. ;-)
  • Ontvangen bedankjes 12

webmaster antwoordde Re: Assepoes is zwanger

Helaas kan ik je hiermee ook niet helpen. (zijn die 24 uur al voorbij?)
Misschien komt er iemand langs die er meer van af weet....
Anders zou ik het morgen gewoon de dierenarts vragen.

Met Vriendelijke groet,
Dorine Post
  • Assepoes
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0

Assepoes antwoordde Re: Assepoes is zwanger

Die 24 uur zijn al 5 dagen lang voorbij, en ik ben ook al weer een keer naar de dierenarts geweest. "Laat de natuur maar zijn gang gaan, dat is het beste."

Het is een rasloos cypertje, dus ik verwacht wel een hoge mate van zelfredzaamheid. (Ter vergelijking: ik heb ook nog een siamees, en die struikelt zelfs over haar eigen nagels op een gladde vloer).

Maar ze maakt het goed, is wel veel aanhankelijker dan gewoonlijk, eet goed, drinkt goed, slaapt dus 's nachts in de bench (dicht) en overdag op de schommelstoel (maar dat is geen veilige plek voor poezebaby's, daar kieperen ze uit).

Ik denk alleen "hoe lang nog?"

Heeft iemand dit ook een keer meegemaakt?:
  • Melissa
  • Melissa's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Melissa antwoordde Re: Assepoes is zwanger

Hoi,

het zal moeilijk te beantwoorden zijn hoe ver zijn in de dracht is.
het kan levenloze vrucht is verdreven uit de Baarmoeder en dat je dat gezien hebt.

mss een echo laten maken, kan je da zien hoe groot ze zijn.
maar dan nog blijft het gissen.
je kan je kat elke dag temp. als de temp een graad daalt dan duurt het niet lang meer ( meestal een dag later), denk alleen dat je kat je niet lief gaat vinden als jet het elke dag doet maar het is een optie.
verder de melklijsten in de gaten houden, deze gaan "groeien"tegen de eind van de dracht en je kan een kijken of er al melk uit komt.
bij melk gift duurt het ook nog een paar dagen voor de bevalling begint.

verder goed je kat in de gaten houden, bij ander gedrag naar je DA.

ik hoop voor je dat je er een beetje uit komt.

succes met de bevalling
  • Jeanette
  • Jeanette's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Jeanette antwoordde Re: Assepoes is zwanger

Dank,

Hier kan ik wel wat mee.

Ik was ook al gaan bedenken dat het om een halve miskraam zou kunnen gaan. Ze kan in ieder geval lekker op haar gemak wennen aan de bench, en ze vindt het prettig om in te liggen.

We zullen het zien, en rustig afwachten.

Zo lang ze nog tierig is, zal het wel loslopen... Verder hou ik het natuurlijk goed in de gaten.

Ik zal laten weten wat als ze heeft geworpen.

Tot dan!
  • Assepoes
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0

Assepoes antwoordde Assepoes is moeder!!

Hoi,

Mijn Assepoes is vanmorgen bevallen van één kitten
(28 maart dus, 10 dagen nadat het kitten binnen 24 uur werd verwacht, zie eerste bericht)

Het kitten is ook ook cypers, met witte pootjes en een "witte sjaal" om haar/zijn nekje.

Ben ook nog naar de dierenarts geweest, omdat het niet gemakkelijk ging (stuitbevalling) en de melkproductie niet op gang kwam.

Spuitje Oxitocyne en iets tegen de pijn, en ze kon weer mee naar huis.

Ze ligt in de bench, met haar kindje en vind het niet leuk om alleen te zijn. Het liefst wil ze dat ik er de hele dag naast zit, en ze komt me halen als ik even naar de keuken ga, of in de tuin wil gaan zitten.

Dat is wel heel schattig.

Zo zorgen we samen voor de kitten.

Als het een jongen is noemen we hem Dr Cooper (we zijn gek op Big Bang Theory, en Sheldon Cooper is gek op katten)
En als het een meisje is, ook, maar dan Dr Minny Cooper (omdat we gek zijn op BBT en dus Dr Cooper zo'n leuke naam vinden, en minny een meisje is - en een muis - en mini cooper een auto, dus dat is ook raar genoeg om zo te mogen heten).

De familie maakt het best.

En we houden het kitten zelf (is althans de bedoeling).

Groeten,
  • Melissa
  • Melissa's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Melissa antwoordde Re: Assepoes is zwanger

even een tip.

weeg de kleine elke dag op de zelfde tijd.
zo weet je of het goed drinkt, zo niet dan goede kittenmelk halen ( niet bij de Dieren winkel,maar bij je Dierenarts)

zorg dat moeders genoeg kitten eten krijgt.

ik hoop dat hij/zij een gezonde kat gaat worden.

op internet zijn genoeg stite hoe je kan ontcijferen of je een kater of poes hebt ;-)
  • Assepoes
  • Fresh Boarder
  • Fresh Boarder
  • Ontvangen bedankjes 0

Assepoes antwoordde Re: Assepoes is zwanger

We wegen trouw, en de kitten groeit 20 gram per dag, en moeders wil graag dat er iemand bij haar is en dan prijs ik haar dat ze zo goed voor haar kindje zorgt en zo.

(Ik ga er maar vanuit dat mijn Assepoes inmiddels goed Nederlands verstaat :-)

Dank voor de tips
  • Assepoes en Jeanette
  • Assepoes en Jeanette's Profielfoto
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Assepoes en Jeanette antwoordde Re: Assepoes zal nooit meer zwanger zijn....

Hoi,

Eind maart is onze Assepoes bevallen van één kitten, die wij Antonio hebben genoemd (hij kan net zo prachtig achter lichtjes aan als Puss/Antonio Banderas)

Assepoes wilde ik gelijk weer aan de voorbehoedsmiddelen doen, maar dat zou niet goed zijn voor de melkproduktie. Afijn, een week of 3 later was ze een dag lang de hort op, en zo krols als maar kan. Toen toch de poezenpil gekregen, en daar knapte ze ook een eind van op en zorgde weer goed voor Antonio.

Ze werd wel dikker, en ongelofelijk chagerijnig. Als ik "poes" kon verstaan wil ik wedden dat ze zat te schelden in 7 verschillende talen!

Vorige week werd er na een langdurige bevalling één kitten dood geboren. Aan het einde van de dag was ze nog steeds bezig en het schoot niet op. Naar de dierenarts die nog 2 misvormde kittens verwijderde en toch besloot de rest operatief te verwijderen. Zij is toen gelijk gesteriliseerd en er zaten nog 3 overleden kittens in.

Als ik niet naar de dierenarts was gegaan, was Antonio nu een weesje.

Afijn, hou je kat dus in de gaten, en als je vermoedt dat ze zwanger is, dan kan het heel erg mis gaan met de poezenpil erbij. (Komt trouwens heel zelden voor zei de dierenarts, maar toch).

Assepoes heeft een week met een poezenrompertje gelopen (fantastische oplossing overigens) en heeft nu wel een liposuctie nodig met die spekbuik die ze ervan overgehouden heeft).

Groeten
Moderators: webmaster