Een kat kiezen

• Dorine Post
  • Onderwerp Auteur
  • Administrator
  • Administrator
  • Ik houd van katten, alles wat met de natuur te maken heeft, fotografie en mijn werk. ;-)
  • Ontvangen bedankjes 12

Dorine Post schreef Een kat kiezen

** Dit onderwerp gaat over het artikel: Een kat kiezen ** Klik op de link om het artikel te lezen.

Met Vriendelijke groet,
Dorine Post
  • tan
  • Bezoeker
  • Bezoeker

tan antwoordde Een kat kiezen

geachte heer mevrouw

ik heb een kat gezien in turkije ik weet niet welke ras het is ik word gek bijna kunt u mij misschien helpen

kleur was zwart wit bruin het was een kleine kat (dwerg) ze was 3 jaar had hele mooie blauwe ogen had ook niet zo veel haren kunt u mij alsteblieft helpen aub
welke ras het zou kunnen zijn

met vriendelijke groet

tan
  • Dorine Post
  • Onderwerp Auteur
  • Administrator
  • Administrator
  • Ik houd van katten, alles wat met de natuur te maken heeft, fotografie en mijn werk. ;-)
  • Ontvangen bedankjes 12

Dorine Post antwoordde Re: Een kat kiezen

Beste tan,

Niet elke kat is een raskat en blauwe ogen zijn ook niet voorbehouden aan raskatten.
Je omschrijving van de kat (dwerg en weinig haar)doet mij vermoeden dat het een in ieder geval een kat was met dwerggroei.
Ofwel een kat die, vermoedelijk door een schildklier afwijking niet tot de normale grootte is uitgegroeid.

Met Vriendelijke groet,
Dorine Post
  • Franny
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Franny antwoordde Een kat kiezen

In uw artikel 'een kat kiezen' staat dat je bij de volwassen katten op het karakter moet letten, maar er staat verder niets bij of dit nu goed of niet goed is. Wat nu als de volwassen katten je negeren. Wat betekent dit dan? Wat betekent dit als je daar dan een kitten koopt?
  • Dorine Post
  • Onderwerp Auteur
  • Administrator
  • Administrator
  • Ontvangen bedankjes 12

Dorine Post antwoordde Een kat kiezen

Hallo Franny,

Het meest ideale is het als de volwassen katten die er rond lopen relaxed reageren op bezoek en niet de kamer uit vluchten. Het is niet ongewoon dat volwassen katten vreemde mensen negeren maar ze moeten niet angstig of schrikachtig zijn.
Als je bijvoorbeeld een hand uitsteekt naar een volwassen kat en je krijgt gelijk een haal dan zou ik me twee keer bedenken of ik daar wel mijn kitten wil kopen.

Met Vriendelijke groet,
Dorine Post
Moderators: Dorine Post