Braken

• Dorine Post
  • Onderwerp Auteur
  • Administrator
  • Administrator
  • Ik houd van katten, alles wat met de natuur te maken heeft, fotografie en mijn werk. ;-)
  • Ontvangen bedankjes 12

Dorine Post schreef Braken

** Dit onderwerp gaat over het artikel: Braken bij de kat **

Lees AUB het artikel en alle berichten in dit onderwerp voor u een vraag stelt.

Is onderstaand citaat uit het artikel op uw kat van toepassing? Dan zou mijn antwoord op uw vraag wel eens te laat kunnen komen!

Waarschuw onmiddellijk een dierenarts! als:

Uw kat continu overgeeft, zelfs als hij niets gegeten of gedronken heeft.
Het braaksel donker van kleur is of veel bloed bevat.
De kat na iedere maaltijd het eten weer uitbraakt en ook geen water binnen houdt.
Het braken gepaard gaat met andere symptomen zoals lusteloosheid, sloomheid, algehele zwakte, zwalken/omvallen, desoriëntatie, spiertrekkingen, krampen, trillen, kwijlen of toevallen.
Het braken al meer dan 3 dagen aanhoudt en/ of gepaard gaat met diarree.
Uw kat het bewustzijn verliest.
Wanneer u een vergiftiging vermoedt

Vraag uw dierenarts telefonisch om advies als:

Uw kat al langere tijd met enige regelmaat overgeeft zonder duidelijke oorzaak.
Wanneer u het gewoon niet vertrouwt.
Uw kat verontrustende symptomen heeft die niet hierboven staan beschreven.

Met Vriendelijke groet,
Dorine Post
  • wendy
  • Bezoeker
  • Bezoeker

wendy antwoordde Braken

Ik vond het super dat ik hier een antwoord vond op mijn vraag, mijn nieuwe kat (4 maanden oud) geeft vaak over en heeft al meer dan een week diarree. Ik dacht dat het gewoon wennen was, aan nieuw voedsel. Maar heb toch besloten morgen naar de dierenarts te gaan. Bedankt
  • Dorine Post
  • Onderwerp Auteur
  • Administrator
  • Administrator
  • Ik houd van katten, alles wat met de natuur te maken heeft, fotografie en mijn werk. ;-)
  • Ontvangen bedankjes 12

Dorine Post antwoordde Braken

Hallo Wendy, ik ben blij dat de informatie op deze pagina je heeft kunnen helpen. :) Heel goed dat je morgen naar de dierenarts gaat want met jonge dieren kan je niet voorzichtig genoeg zijn als het om braken en diarree gaat.

Met Vriendelijke groet,
Dorine Post
  • Joke
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Joke antwoordde Braken

Hallo ik heb net 2 poesjes gekregen en 1 van de 2 geeft over eten met bloed.
Ik weet niet wat ik moet doen.
Ze heeft vandaag al 6 keer overgegeven.
  • Nadia
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Nadia antwoordde Braken

de kat van de buurman waar ik op let , heeft op anderhalve week tijd 5 keer haar eten trg uitgebraakt, er zit weinig leven in alleen als ze gestreeld word blinken haar oogjes. kan het zijn dat ze ziek is omdat haar baasje er niet is ?
  • Dorine Post
  • Onderwerp Auteur
  • Administrator
  • Administrator
  • Ontvangen bedankjes 12

Dorine Post antwoordde Re:Braken

Even een antwoord op twee vragen want ik zie dat ik een vraag gemist heb. :geschokt:

Beste Joke, het spijt me dat ik je vraag heb gemist maar ik hoop dat je met het poesje naar de dierenarts bent gegaan! Met jonge dieren kan je niet voorzichtig genoeg zijn als het braken betreft. Ze drogen namelijk veel sneller uit dan een volwassen kat.
Zeker wanneer een poesje op één dag meerdere malen overgeeft en er ook nog eens bloed bij zit is mijn advies: direct de dierenarts bellen!

Beste Nadia, het is mogelijk dat ze zich niet happy voelt dat haar baasje er niet is maar als ze een lusteloze indruk maakt en overgeeft doe je er misschien toch verstandig aan om een dierenarts te bellen voor advies. Vragen die de dierenarts ook zou stellen:
Drinkt ze genoeg en houdt ze wel water binnen of gooit ze dat er ook uit? en hoe is haar ontlasting?
Voel ook eens aan haar oortjes, voelen die erg warm aan? Dan heeft ze waarschijnlijk koorts en is ze echt ziek. In dat geval moet je zeker met haar naar een dierenarts gaan.

Met Vriendelijke groet,
Dorine Post
  • bianca melkert
  • Bezoeker
  • Bezoeker

bianca melkert antwoordde Braken

hallo ik heb drie katten en een kitten poesje.
een van de drie heeft overgegeven met bloed,
dit is de eerste keer dat er een van de drie
heeft overgegeven met bloed,
moet ik mijn zorgen maken moet ik gelijk vandaag naar de dierats wie geeft mijn goede raad of tip
  • Dorine Post
  • Onderwerp Auteur
  • Administrator
  • Administrator
  • Ontvangen bedankjes 12

Dorine Post antwoordde Re: Braken

Hallo Bianca,
Wat voor overgeefsel was het?
Was het een beetje slijm met een heel klein beetje helder rood bloed of was het maaginhoud met donker bloed?
In het eerste geval hoef je je nog niet meteen zorgen te maken maar hou wel in de gaten dat er niet meer over wordt gegeven.
Zat er in het overgeefsel veel en/ of donker bloed dan moet je je katten goed in de gaten houden. Als één van de drie weer gaat ovegeven of zich niet lekker lijkt te voelen bel dan wel een dierenarts voor advies.

Met Vriendelijke groet,
Dorine Post
  • bianca
  • Bezoeker
  • Bezoeker

bianca antwoordde Re: Braken

hallo webmaster

het was wel slijm met helder rood bloed,
maar ik zal in de gaten houden.
ik heb opgelet of een van de drie zich niet lekker voelde.
maar dat is niet het geval.
maar als een van drie opeens niet lekker voelt of weer gaat overgeven met slijm en helder bloed zal ik dan toch naar de dierenarts gaan.
dank je voor je advies.
  • Babke
  • Bezoeker
  • Bezoeker

Babke antwoordde Braken

mijn kat is al bijna 6 weken aan t overgeven, wordt mager lusteloos en krijgt een plakkerig vacht. Ben al 3x naar de dokter geweest, maar er komt elke keer niets uit. Kosten € 500,00. Hij was altijd nog wel vrolijk en vind het fijn om geaait te worden. Sinds gisteren dus niet meer! Help
Moderators: Dorine Post