kattenluikje

• wilma
  • wilma's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker

wilma schreef kattenluikje

Is iemand bekend met het probleem dat de kat wel uit het katten luikje durft maar NIET ER IN!Dus komt zei dan niet bij haar eten voor ons groot probleem als we niet op de kamping zijn,We hebben al van alles geprobeerd hoe meer we haar met eten naar binnen lokken door het luikje hoe banger ze word.MVG WILMA KLUNDER.
  • webmaster
  • webmaster's Profielfoto
  • Administrator
  • Administrator
  • Ik houd van katten, alles wat met de natuur te maken heeft, fotografie en mijn werk. ;-)
  • Ontvangen bedankjes 12

webmaster antwoordde Re: kattenluikje

Hallo Wilma,

Sorry voor de late reactie..
Misschien vindt ze het eng om naar binnen te gaan omdat te donker is. Een ander mogelijkheid is dat ze het eng vindt omdat het luikje zwaarder is als ze naar binnen gaat, bij sommige kattenluikjes is dat het geval. De druk van het luikje op de rug vinden ze soms heel beangstigend.
Ik weet niet wat jullie allemaal hebben geprobeerd maar ik vermoed dat jullie stress het probleem verergert. Hoe harder jullie proberen om haar door het luikje te krijgen hoe meer zij het gevoel krijgt dat het wel eng moet zijn.
Ze moet uit eigen beweging door het luikje gaan en de beste tips die ik kan bedenken om dat voor elkaar te krijgen zijn:

1. probeer de ruimte achter het luikje goed te verlichten zodat ze alles goed kan zien.
2. Haal het klepje er eens helemaal uit of probeer het open te zetten.
3. Als het mogelijk is kan je ook de magneetjes er tijdelijk uit halen en weer er in zetten als ze over de angst heen is.

Ik neem aan dat ze wel door een buur of vriend verzorgd wordt en die de deur kan openen als jullie op de camping zijn?
Heb in ieder geval geduld en leg alleen iets lekkers neer achter het luikje maar ga er zelf niet bij zitten.

Met Vriendelijke groet,
Dorine Post
Moderators: webmaster