Co schreef :
Hallo,
15 maand geleden is ons dochtertje geboren en vanaf die tijd is 1 van onze 2 katers zich aan het afzonderen op een voor hem veilig plekje in een kast. Nu begon die kat een half jaar geleden met af en toe in de woonkamer te plassen. Die plekken maken wij schoon met azijn, maar het plassen blijft en vooral in de buurt van of op spullen van onze dochter. Sinds 2 weken vinden we ook ontlasting in de woonkamer. Eerst alleen 's nachts, maar nu ook overdag en zelfs waar wij bij zitten. De bakken zijn schoon, het huis is schoon en de kat moet helaas steeds de spullen van mijn dochter hebben.
We zijn al bezig met een nieuw huis voor hem te vinden, maar dat gaat niet makkelijk, zeg maar gerust onmogelijk want wie wil er nu een niet zindelijke kat, zonder de garantie dat hij het niet in het nieuwe huis doet.
Heeft u nog tips wat wij kunnen doen om de kat weer zindelijk te laten worden? Het is echt begonnen na de geboorte van onze dochter en helaas voor de kat is dat een onomkeerbaar feit.
Hallo Co,
Ik vermoed dat hij sinds haar komst heel wat privileges is kwijtgeraakt en weinig aandacht heeft gekregen. Misschien wordt hij soms zelfs wel weggeduwd omdat het even niet goed uit komt dat hij op schoot springt. Alle veranderingen bij elkaar heeft dat hem heel onzeker gemaakt en wat hem betreft is jullie dochtertje de indringer die weten moet dat hij de oudste rechten heeft.
De enige tips die ik jullie kan geven is om de kat veel positieve aandacht te geven en hem zo veel mogelijk te betrekken bij de nieuwkomer.